CS_oskar_sauna_0.jpg

Brief

Oskar Sauna to firma działająca na terenie Niemiec, zajmująca się sprzedażą saun i jacuzzi. Ich dotychczasowy sklep internetowy zbudowany był na bazie gotowego szablonu. Celem naszej współpracy było stworzenie dedykowanego, nowoczesnego projektu, który swoim stylem wpasowałby się w gust niemieckiego klienta. Zlecenie nie obejmowało projektowania procesu zakupowego, a jedynie główne zakładki strony.

Kolorystyka inspirowana zimową Finlandią

Zaczynając od kolorystyki strony, zachowałam barwy pomarańczowe oraz błękitne nawiązujące do logo firmy. Pomarańczowy stał się kolorem akcentowym dla buttonów, natomiast szary oraz biel zagościły jako tło dla strony - bardzo spodobało mi się to połączenie przywodzące na myśl zimowe krajobrazy Finlandii, kraju odpowiedzialnego za popularyzację saun.

CS oskar sauna 1

CS oskar sauna 2

Karta produktu 

Jednym z kluczowych elementów karty produktu było zaprojektowanie funkcji personalizacji sauny. Użytkownik jeszcze przed dodaniem sauny do koszyka, bez potrzeby wertowania sklepu, powinien móc wybrać dodatkowe usługi bądź akcesoria. Przewidziane zostały dwa przypadki (które stosować można wymiennie, razem bądź tylko jedną z nich):

1. możliwość wielokrotnego wyboru, przewidzianego przede wszystkim dla akcesoriów i usług,

2. pojedynczego wyboru z rozwijanej listy, w przypadku wyboru wariantu stylistycznego sauny, np. koloru drewna.

 CS oskar sauna 3

O firmie - elegancka alternatywa dla 'ściany tekstu'

Zakładkę o firmie, która dotychczas zawierała jedynie ścianę tekstu, podzieliłam na 4 odrębne sekcje tematyczne, każdą urozmaicając graficznie. Wyróżniłam za pomocą ikon i wypunktowań najważniejsze cechy, jakimi może się pochwalić Oskar Sauna - jeśli jest jedna rzecz, jaką potencjalny klient powinien zapamiętać z tej strony, to właśnie te hasła reklamujące wysoki poziom usług. Nie zabrakło również miejsca na nastrojowe fotografie.

 CS oskar sauna 4

Podsumowanie procesu

Proces projektowania rozpoczęłam od przygotowania strony głównej. Ten pierwszy etap jest jednym z najważniejszych, jako że stanowi on punkt wyjściowy do opracowania 'key visuala', czyli stylistyki, dla całej strony. Określane są kluczowe graficzne elementy, takie jak kolorystyka, hierarchia tekstów, styl zdjęć oraz ikon, buttony, ozdobne motywy. Dopiero po akceptacji przez klienta strony głównej, przeszłam do projektowania pozostałych podstron. Kiedy i te projekty zostały akceptowane, stworzyłam widoki na urządzenia mobilne.

 CS oskar sauna 5

CS oskar sauna 6

CS oskar sauna 7